Tuesday, November 10, 2015

Tertidur dengan Contact Lens

Hari ini saya berkunjung ke KPJ Seremban. Sudah hampir lima tahun rasanya saya tidak ke sini. Saya ke sini untuk check mata kerana ketidakselesaan yang berterusan akibat dari pemakaian contact lens. Ianya mula terjadi setelah saya tertidur tanpa membuka contact lens tersebut. Semenjak dari itu saya rasa tidak selesa, mata saya berpasir dan gatal-gatal. Sudah puas saya mengunjungi klinik biasa dan diberikan antibiotik beserta dengan ubat titik tetapi masalah ini tidak hilang.

Pada hari Ahad lepas saya sudahpun berkunjung ke Optimax TTDI untuk mendapatkan pemeriksaan mata lengkap kerana saya bercadang untuk membuat prosedur lasik di pusat tersebut disamping untuk memeriksa keadaan mata. Alhamdulillah, segala-galanya ok tetap masalah kegatalan itu tidak hilang. 
Saya mula mengesyaki yang kegatalan tersebut mungkin disebabkan oleh bahagian dalam kelopak mata saya. 

Saya cuba membelek-belek kelopak mata, akhirnya secara tiba-tiba ianya membengkak dan menyebabkan ketidakselesaan semakin serius. Akhirnya saya membuat keputusan untuk mendapatkan rawatan di sini kerana tidak banyak pakar mata di kawasan Seremban ini. 



Tapi itulah... Disebabkan hanya ada seorang sahaja pakar mata, saya terpaksa menunggu lebih 2 jam kerana doktor yang saya ingin jumpa sedang melakukan pembedahan mata. Nasib baik ada Gloria Jeans di sini. Dapatlah saya berehat sambil menunggu dengan  selesa. 

No comments:

Post a Comment